Azi, o gamă largă de mecanisme protejează pasagerii unei mașini, în cazul unui accident, precum:
Airbag-urile sunt perne care sunt umflate extrem de rapid în momentul impactului (și dezumflate ulterior) pentru a proteja pasagerii în timpul unei coliziuni. Acestea oferă o barieră moale între ocupanții unei mașini și interiorul/bordul acesteia, reducând efectele unui accident, prevenind leziuni. La început, airbag-urile protejau pasagerii din față de la coliziunile frontale, de atunci s-au introdus soluții mult mai avansate și complexe, inclusiv airbag-uri laterale.
Centurile de siguranță sunt sisteme de reținere, care țin pasagerii într-o poziție corectă în timpul unui accident sau a unei frânări bruște. Astfel, centurile de siguranță reduc impactul între interiorul mașinii și corpul pasagerilor. Centurile de siguranță au trecut printr-o evoluție semnificativă de la data primei introduceri. Azi, acestea sunt pre-tensionate: sunt tensionate aproape instant în momentul impactului pentru a preveni propulsarea pasagerilor în față.
Zone de deformare: aceste zone absorb energia cinetică a unei coliziuni, într-un mod controlat. Prin urmare, majoritatea vehiculelor Europene au un scor mult mai înalt în testele de coliziune ajutând sistemele de siguranță pasivă să-și atingă maturitatea.
Măsurile pasive vor rămâne esențiale în viitor și nu vor dispărea din vehicule, continuând să reducă decesele în timpul accidentelor rutiere, însă este foarte Important de notat faptul că aceste sisteme de siguranță sunt eficiente doar în cazul în care pasagerii poartă centura de siguranță.